Tankar

Om  jag vänder mig om,när jag är ute o går och ger ett
stort leende åt den som kommer efter.Vad händer då?
Om jag säger till henne i kassan,
-Jag beundrar ditt fina hår. Vad händer då?
Eller om jag ringer på hos min granne o talar om att jag gillar dem.Vad händer då?
Om jag köper en bukett blommor ,går in på ett ålderdomshem,
överlämnar buketten till en vårdare med orden
-Ge den här buketten till den som inte brukar få så många besök.Vad händer då?
Om jag köper Vykort och tar några exstra bara för att tala om för mina vänner ,
De är betydelse fulla för mig.Vad skulle hända.Ja vad skulle hända???
Om någon gjorde detta mot mig, hur skulle jag känna det ?
Går vi inte alla omkring och behöver en uppmuntran då o då?
Kanske är det just jag som ska börja:
Kära läsare jag vill säga till dig.DU är betydelsefull,
det gläder mig att du vill läsa och dela denna sida med mig.
Du finns till av en alldeles speciell anledning.
Kanske möter jag dig och du ler emot mig,eller tvärtom,jag ler emot dig.
Varför skulle jag le åt dig ,
Jo för du är en medmänniska med samma behov som alla andra,
en medmänniska som vissa dagar är ledsen ,trött ,arg,bedrövad,känner sig usel ,mindervärdig.
Alla andra verkar så duktiga.
Det är likadant om man är glad,tänk om du inte hade någon att visa det för.
Då blev inte glädjen långvarig.Vad händer om jag Ler mot någon idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0